środa, 14 października 2015

Massssa czekoladowa :D

Składniki:
# 250g miękkiego, niesolonego masła
# 450g cukru pudru, przesianego*
# 150g ciemnego kakao
# 150ml mleka w temperaturze pokojowej

*ja dałam około 250g cukru pudru, muszę przyznać iż 450g mnie przerażało, postanowiłam więc dodawać cukier stopniowo, w ten sposób uzyskałam optymalną wersję - około 250g, należy pamiętać, że kakao samo w sobie jest gorzkie zaś cukier puder należy przesiać aby masa była jak najbardziej gładka, a przecież na tym nam zależy :)

Wykonanie:
Masło  należy umieścić w misie miksera i miksować, aż będzie jasne i puszyste. Następnie trzeba zmniejszyć obroty i, cały czas miksując, dodawać stopniowo przesiany cukier puder. Po dodaniu całego cukru, zwiększyć obroty miksera i miksować tak przez około 3 – 4 minuty. Wsypać do masy maślanej kakao i ucierać dalej na średnich obrotach miksera, dodając po trochu mleko. W razie potrzeby co jakiś czas zdejmować masę ze ścianek miksera szpatułką, by upewnić się, że masa będzie jednolita. Gdy już wszystkie składniki się połączą, potrzeba zwiększyć  ponownie obroty miksera i ucierać masę jeszcze przez około minutę, aż będzie gładka i kremowa.
Masa jest świetna do przekładania blatów tortu, dekorowania czy zlepiania ciasteczek, a do jedzenia łyżką to już na pewno :), smakuje niczym krem czekoladowy ;). Do kanapek też całkiem niezła :D
SMACZNEGO




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń