poniedziałek, 9 grudnia 2013

Pierniczki :).

Przepis na pierniczki:

# 800g  mąki kukurydzianej
# 200g mąki żytniej
# kostka masła
# 6 żółtek
# 200g cukru
# 200g miodu
# 1/2  łyżeczki mielonego cynamonu, goździków, kardamonu
#  1/3 łyżeczki imbiru i gałki muszkatołowej
#  3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
#  1/2  łyżeczki proszku do pieczenia
# szczypta soli
# kilka łyżek ciepłej wody

W dużej misce zmieszać mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sodę, dodać masło, przyprawy i żółtka. Miód lekko podgrzać, dodać do miski. Wymieszać i dokładnie wyrobić ciasto. Jeśli jest za gęste, można dodać ciepłej wody. Gdy ciasto będzie elastyczne, rozwałkować na grubość 0,4-0,5 cm, a  następnie foremkami wykrawać pierniki. Piec 10-12 minut w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni C. 






 



 








 



Zgłoszenie do: 7 Festiwal Pierniczków :). klik



11 komentarzy:

  1. Uwielbiam pierniczki :) szkoda tylko, że ja jedyna z całego domu, więc nikt nie piecze ich na święta :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę się podzielić :))). Dziś dekorowała je mama, ja miałam inne zajęcie :).
      Zapraszam tu: https://www.facebook.com/pages/Eat-me/1398149560415215?ref=hl do oglądnięcia polukrowanych pierniczków :).

      Usuń
  2. Ja dopiero w kolejny wtorek będę piekła.. Wiem, że to późno, ale nie ma mnie w domku, a choinkę w coś ubrać trzeba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze raz piekłam :), jakoś tak znikają :D.

      Usuń
  3. ja dziś pierniczki robiłam, zostało mi tylko je ozdobić lukrem i czekolada ;)
    Obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ozdabiała mama. Zapraszam tu: https://www.facebook.com/pages/Eat-me/1398149560415215?ref=hl do oglądnięcia polukrowanych pierniczków :).

      Usuń
  4. Piękne są te pierniczki! Dziękuję za udział w Festiwalu Pierniczków :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham jeść pierniczki ♥
    http://fashionbytwogirls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń