niedziela, 24 listopada 2013

Ciasto jogurtowe.

Witam Was :*
Dziś dwa takie same ciasta, w dwóch różnych wydaniach.

Składniki:
# 1 kubeczek jogurtu naturalnego (150 g)
# 3 kubeczki mąki
# 2 i 1/2 kubeczka cukru
# 3 jajka
# 1 i  1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
# 1 łyżeczka olejku waniliowego
# 1 kubeczek oleju roślinnego
# cukier puder do posypania

Wykonanie:
Kubeczek po jogurcie naturalnym ma posłużyć jako miarka do odmierzania innych składników. Mąkę wsypać do miski. Dodać proszek do pieczenia i wymieszać. Następnie dołożyć cukier oraz olejek waniliowy i wszystko połączyć. 
Do sypkich składników + olejek, wbić jajka i wlać jogurt naturalny oraz olej roślinny. Całość zmiksować na gładką masę. Prostokątną formę wyścielić folią aluminiową lub dokładnie oprószyć mąką, po czym przełożyć do niej ciasto. Następnie wstawić je do dobrze nagrzanego piekarnika i piec w temperaturze 180 stopni C przez 30 minut.
Wiesz oprószyć cukrem pudrem.

Ciasto jest bardzo, bardzo puszyste :).
Dla ciekawych smaków warto dodać do ciasta roztopioną tabliczkę białej czekolady. Można też cukier puder zamienić na biały lukier.

U mnie dwa rodzaje ciasta. Składniki na ciasto podstawowe podzieliłam w proporcji  2/3 i 1/3. Do ciasta typowego z mąką pszenną (to z cukrem pudrem) dodałam 2/3 podstawowych składników i także upiekłam w prostokątnej blaszce (efekt widać na zdjęciach).
Do drugiego ciasta zamiast mąki pszennej dodałam mąkę owsianą (smak  był nie ziemski) oraz 1/3 składników podstawowych. Upiekłam w małej foremce aluminiowej, do pieczenia keksów i pasztetów. 
Cukier w ciastach zredukowałam następująco: do pierwszego dałam 200 g, do drugiego 100 g ( i tak wyszły słodkie). 

Powodzenia w próbach :). Ja musiałam coś zmodyfikować, teraz czekam na Twoje inspiracje. :)*

























6 komentarzy:

  1. Nie przepadam za ciastami w stylu babki piaskowej, są dla mnie za suche. Ale jakby dodać polewę z serka typu philadelfia to byłoby lepsze;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę powiedzieć, że nie smakowało jak babka piaskowa. Raczej było miękkie i nawilżone od jogurtu, ale z serkiem ciekawy pomysł :).

      Usuń
  2. brzmi kusząco;)

    zapraszam do mnie >>> redlips-evelinafashion.blogspot.com
    jesli ci się spodoba zapraszam również do obserwowanych:)
    pozdraiwam;*

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy

Łączna liczba wyświetleń